אז כמה שווה לייק בפייסבוק?

אז מה עושים עם לייק בדף העסקי ולמה זה טוב?

לאט לאט מתחילים להבין מנהלי שיווק את הערך של פייסבוק למותג שלהם.
הם מבינים כיצד עולם המדיה החברתית (פייסבוק, טוויטר, פינטרסט ואחרים) יכול לתרום לקידום וליצירת קשר קבוע ומתמיד עם הלקוחות שלהם.

כמובן ששאלה שנשאלת פעמים רבות (ולעיתים קרובות נשארת ללא תשובה) היא – "כמה שווה לייק בפייסבוק?"
אז נכון, ה'לייק' עצמו כנראה לא שווה הרבה, אבל הפוטנציאל הגלום בהבנת האוהדים והלקוחות עצום – לדוגמה לדעת מה ממוצע הגילאים של מי שאוהב את קוקה-קולה.
מידע זה יכול להיות מאוד שימושי בהפקת קמפייני פרסום, בהשקת מוצרים חדשים ובדרכים נוספות.

חברת המחקר פורסטר בדקה לאחרונה את השווי של ה'לייק' בפייסבוק.

לצורך המחקר, בדקה החברה מספר מותגים גדולים וביניהם גם קוקה-קולה ובלאקברי ובחנה היטב כיצד אותו 'לייק' מתבטא בהמלצות, בהתלבטות וברכישות בחנויות שונות ושל מוצרים שונים.

מן הממצאים עולה כי:

  • אדם שמעריץ מותג בפייסבוק נוטה יותר לרכוש ולהמליץ על אותו מותג: לעיתים עד 95% לקנייה ודאית של המותג ויותר מפי 5 מאחרים בהמלצה עליו.
  • ל'הערצה' (להיות אוהד) בפייסבוק יש את ההשפעה הגדולה ביותר על הרכישה: יותר מפי 5 ממי שאינו מעריץ של המותג בדף העסקי.
  • האוהדים בדף המותג בפייסבוק ימליצו כמעט בוודאות על אותו המוצר לחבריהם (כ-87% מהם) – בערך פי שניים ממי שאינו אוהד.

מי שרוצה מוזמן להעמיק בנתונים בגרף הבא (קרדיט: Shutterstock)

והנה כמה מסקנות מן הדו"ח:

  • קודם כל, רצוי לפרש את התוצאות בהקשר הנכון למותג:
    כמובן שרכישת פחית קולה שונה מרכישת מכשיר טלפון של בלאקברי – בכמות ובמחיר.

    מצד שני, גם המלצה של אוהד על טלפון של בלאקברי תתקבל אחרת לחלוטין מהמלצה על קוקה-קולה. וכמובן שכאשר אדם נקשר אל המותג (בעקבות המלצה) הוא עשוי להפוך ללקוח לכל החיים (שימשיך ויקנה מאותו המותג).
    חברות המותגים צריכות לנצל את המידע הזה כאשר הן מגדירות את את מטרות השיווק שלהן באינטרנט ובמדיה החברתית.
  • יש לאפיין ולמקד את אוהדי המותג בפייסבוק.
    כדאי להשתמש במידע הדמוגרפי, העדפות השוק והתנהגות באינטרנט כדי לבנות את אסטרטגית השיווק המתאימה לאוהדים של המותג.
    האוהדים הם לקוחות בעלי ערך גבוה – הם בד"כ מוציאים יותר, והם מעין שגרירים של המותג, ועל כן רצוי להפנות אליהם מסרים שיגרמו להם להישאר עם המותג ולאהוב אותו.
    לדוגמה, אם ידוע שלאוהבי מותג מסוים יש העדפות בתחום ספציפי, רצוי להעלות תוכן שידבר ויפנה אל אותן העדפות.
  • כדאי לגלות מה מניע את המעריצים של המותג בפייסבוק.
    אנשים רבים מצטרפים לדף פייסבוק מסוים רק כדי לקבל הטבות וקופונים – ועל כן רצוי וכדאי לתת להם את זה – מה שיגרום להם להשאר וכנראה להמליץ על המותג לאחר מכן.

    לדוגמה, חברת תעופה אמריקאית הציעה נקודות נוסע מתמיד לכל אוהד שיעשה צ'ק אין בטרמינל של החברה. אמנם צריך הרבה צ'ק-אינים שכאלה כדי לזכות בכרטיס טיסה, אבל זה גורם לאנשים להמשיך ולדווח על מיקומם ותוך כדי זאת לפרסם את החברה לחבריהם.

 

נו, אז כמה שווה לכם לייק בפייסבוק?

[AWD_comments]