אלגוריתם EdgeRank או לפי מה רואים סטטוסים בדף החדשות

כבר הרבה הרבה זמן שרוב החברים והאוהדים שלכם לא רואים את התוכן שלכם. כיום רק כ-16% מהם רואים את העדכונים שאתם מפרסמים.

אז אתם בטח מבינים שאין אפשרות להציג את כל הסטטוסים של כל חברינו (בין אם יש 5000 ובין אם יש רק 200) וכל הדפים אותם אנו אוהדים – דף החדשות (ה-news-feed) לא יפסיק לרוץ…
אבל איך מחליטים מה מכל התכנים בפייסבוק נראה ומה לא?

אולי שמעתם את המושג אדג'-ראנק (EdgeRank) ואולי לא, אבל זהו המנגון של פייסבוק שמחליט מה יוצג, למי ובאיזה סדר.

אלגוריתם EdgeRank הוא הדרך בה מחליט פייסבוק מי יראה את הסטטוסים שלכם, ואולי אם תכירו אותו טוב יותר, תדעו להעלות תכנים בצורה שתעבוד טוב יותר איתו.

ישנם שלושה מרכיבים היוצרים את ה-EdgeRank: קירבה (User Affinity), משקל (Weight) וזמן (Time Decay).

Edgerank algorithm

Edgerank algorithm

אז מהם שלושת המרכיבים הללו וכיצד הם משפיעים על מה שנראה?

User Affinity (מידת הקירבה): מודד מה מידת הקירבה שלכם עם המשתמש (או הדף) שפרסם את הסטטוס. המדד הזה מבוסס על האינטרקציה שלכם עם המשתמש – ככל שתגיבו יותר, תתנו יותר לייקים ותשתפו אותם, כך ניקוד הקירבה שלכם (מול אותו משתמש / דף) יגדל, ותחשפו ליותר ויותר פוסטים שלהם בדף החדשות שלכם.

Weight (מדד המשקל): מתייחס לסוג האינטרקציות עם הסטטוס – תגובות או שיתופים נותנים משקל גבוה יותר מאשר לייקים לאותו סטטוס. אז אם יש הרבה תגובות ושיתופים לסטטוס שלכם, יותר אנשים ייחשפו אליו.

Time Decay (מדד הזמן): ככל שעובר הזמן מרגע פרסום הסטטוס, מידת הרלוונטיות שלו פוחתת. זאת אומרת שיופיע אצל פחות ופחות חברים ככל שהזמן עובר.

שילוב של כל שלושת המרכיבים הללו מחליט איזה פוסטים נראה ואיזה לא.
שימו לב שבנוסף לכל אלה קיימות גם הפרסומות כחלק מהחדשות שלנו (אמנם בכמות של עד 20%, אבל הן עדיין שם).

ועכשיו תחשבו מה אתם כותבים או מעלים כדי שישתפו אתכם ויגיבו למה שאתם כותבים – ככה יותר ויותר אנשים יראו אתכם לאורך זמן.

 

בקרוב דרכים ורעיונות איך להגדיל את הנראות שלכם ושל הדף שלכם (בהתבסס על הנ"ל).

 

אז מה אתם אומרים?

This entry was posted in פייסבוק and tagged , , . Bookmark the permalink.